Slovenské mamičky nie sú nákupné maniačky. Prieskum ukázal, aký majú vzťah k móde

Priority sa menia. S príchodom detí obzvlášť. Príchod dieťaťa je pre každú ženu veľká zmena. 646 mamičiek v online prieskume odpovedalo, ako príchod dieťatka ovplyvnil ich módu. 84 % opýtaných tvoria skúsené mamičky, ktoré majú jedno alebo dve deti. 26% opýtaných dieťatko iba čaká. 

Prieskum prebiehal v máji 2019 a ukázal, že vnímanie módy u žien sa s príchodom detí mení. Ženy, ktoré pred pôrodom nosili vysoké opätky, na materskej uprednostňujú pohodlné tenisky alebo baleríny. Zaujímajú viac o svoje zdravie a pohodlie nôh, mnohé prechádzajú z klasickej obuvi na barefoot topánky.

Priority sa menia – výška opätku tiež

Základom outfitu pre 20% opýtaných pred pôrodom boli vysoké opätky. Po narodení detí topánky na opätku nosia iba 3% žien. Mení sa celkovo aj štýl obliekania. Ženy sa zameriavajú na pohodlnú a ležérnu módu – uprednostňujú funkčnosť pred módnou stránkou.

Na detaily nie je čas

14% mamičiek sa priznalo, že na ihrisko vyrážajú v prvom outfite, ktorý je po ruke a je aspoň trochu čistý. 53 % mamičiek sa predovšetkým zaujíma o celkovú pohodlnosť a funkčnosť oblečenia. 25 % opýtaných venuje pozornosť tomu, či je outfit štýlový a trendy.

Záujem o nakupovanie klesá

Ženy sa často spájajú s emotívnym nakupovaním. Aj keď za väčšinou nákupných rozhodnutí v rodine stoja práve matky, s príchodom detí nakupujú racionálne. 64 % opýtaných si občas kúpi niečo pekné, aj keď sa za nákupné maniačky nepovažujú, 14 % nakupovanie považuje za svoju vášeň. 7% mamičiek neznáša nakupovanie. 15% mamičiek uviedlo, že sa na nakupovanie pozerajú aj z hľadiska ekológie a uprednostňujú udržateľné značky.

Najlepší darček od partnera?

Za najlepší darček od partnera považuje 64% žien romantickú večeru pre dvoch – bez detí. 19 % mamičiek neodmietne fľašu vína a 14 % sa poteší voucheru do obľúbeného e-shopu s topánkami.

Slovenská mama uniforma

Aj tu platí, že pohodlie má cenu zlata. Takmer 59% žien uviedlo, že na materskej si obliekajú najčastejšie legíny, tričko a pohodlné tenisky. Naopak, 25 % mamičiek sa orientuje na udržateľné značky. 14 % mamičiek sleduje módne trendy a 2 % mamičiek trávia celý deň v pyžame.

Záleží im na tom, čo si druhí myslia

41 % mamičiek uviedlo, že im záleží na tom, čo si druhí myslia, a ani ako matky sa nechcú vzdať pekného obliekania. 35 % uviedlo, že predstierajú, že im je to jedno, ale trápi ich, že na seba nemajú čas. 12 % mamičiek je ľahostajný názor druhých ľudí a zaujíma ich iba, či je móda udržateľná, a 11 % mamičiek je natoľko unavených, že móda je im ukradnutá.

Kompletné výsledky prieskumu, vrátane grafov, vyjadrení slovenských blogeriek a komentárov mamičiek nájdete na stránke eObuv.sk.

Fotografie a grafika: eobuv.sk a unsplash.com

Ohodnotiť článok
[Spolu: 1 Priemer: 5]

Zanechať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Tento web používa súbory cookie na poskytovanie služieb, prispôsobenie reklám a analýzu prenosov. Informácie o tom, ako používate tento web, sa zdieľajú s Googlom. Používaním tohto webu vyjadrujete svoj súhlas s používaním súborov cookie. Viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close